» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
پیاده سازی درخت های تصمیم گیری محمدزاهری 1395/02/24 دسته بندی : کامپیوتر 1

پیاده سازی درخت های تصمیم گیری

این پروژه کد الگوریتم همراه با توضیحات چگونگی عملکرد می باشد...

 

درخت‌هاي تصميم‌گيري

بر اساس مجموعه آموزشي يک درخت ايجاد مي‌کنيم که در اين درخت هر گره داخلي يک آزمون را روي يک صفت نشان مي‌دهد ، هر شاخه نتيجه‌اي از تست را نشان مي‌دهد و هر برگ برچسب يک کلاس را نگهداري مي‌کند . نمونه‌اي از درخت تصميم گيري در شکل زير آمده است :

 

نمونه اي از درخت تصميم گيري

 

درخت تصميم در شکل بالا مفهوم buys_computer را نشان مي‌دهد ، اينکه آيا يک مشتري در يک فروشگاه لوازم الکترونيکي علاقمند به خريد کامپيوتر است يا خير ؟ همانطور که در شکل ديده مي شود اين درخت داراي دو برچسب کلاس متمايز در برگهاي خود است که yes  و no مي باشند .

نحوه استفاده از درخت تصميم گيري به اين صورت است : اگر تاپلي چون X که برچسب کلاس آن نامشخص است داشته باشيم صفات اين تاپل در درخت مورد آزمون قرار مي گيرند و يک مسير از ريشه به سمت يک برگ که برچسب يک کلاس را دارد ايجاد مي شود .

 

 

عملکرد الگوريتم فوق به شرح ذيل است :
•    الگوريتم با پارامترهاي D ، attribute_list ، Attribute_selection_method فراخواني مي‌شود . D در واقع يک بخش  داده‌اي است . در ابتدا D شامل مجموعه آموزشي و برچسب کلاس‌هاي متناظر با آنها است . attribute_list ليستي از صفات موجود در تاپل‌ها است .  Attribute_selection_methodيک روال ابتکاري  است که بهترين صفت را براي جداکردن تاپل‌ها براساس کلاس ها مي‌دهد . اين متد از يک معيار انتخاب صفت مانند information gain يا gini index استفاده مي کند که در ادامه شرح داده مي شود .  
•    درخت در گام اول با يک گره تنهاي N که مجموعه آموزشي را نشان مي دهد ايجاد مي شود .
•    اگر تاپل‌هاي D همه از يک کلاس باشند گره N يک برگ خواهد بود و با آن کلاس برچسب مي خورد ( گام 2 و 3 ) . گام 4 و 5 شرايط خاتمه هستند که در ادامه شرح داده مي شوند  . 
•    در غير اين صورت Attribute_selection_method فراخواني مي‌شود تا معيار شکاف  را مشخص کند . معيار شکاف مشخص مي‌کند که کدام صفت بايد در گره N مورد آزمون قرار گيرد . معيار شکاف همچنين بيان مي‌کند که چه شاخه‌هايي بايد از گره N با توجه به آزمون مربوطه ، خارج شوند . به عبارت ديگر معيار شکاف ، صفت يا نقطه شکاف را تعيين مي‌کند . نقطه شکاف ، D را به يکسري بخش تبديل مي‌کند . اين بخش ها بايد تا حد ممکن خالص  باشند به اين معني که همه تاپل هاي موجود در يک بخش بايد مربوط به يک کلاس باشند . 

 


خرید و دانلود | 7,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :18
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط